popular post

Friday 28 February 2014

New Experience........

Assalamualaikum wbt dan Salam Sejahtera semua......

Selamat menjalankan aktiviti harian anda dengan penuh semangat dan ceria-ceria selalu ye....heeee...sebenarnya dh lama xupdate dan conteng2 kt blog nie....hari nie baru timbul rasa rindu nk update dan kongsikan pengalaman sikit dengan kengkawan...huhuhu...Hari ini nak kongsi sikit pengalaman first time berpraktikal nie....tempat praktikal di Syarikat Authentic Ventures Sdn. Bhd yang terletak di No. 906B, Tingkat 2, Blok D, Kompleks Diomand Bangi Business Park, Bandar Baru Bangi, Selangor. Kalau kawan2 nak lebih mengenali syarikat nie boleh la ke laman web  http://www.ventures.com.my. Actually, Syarikat nie menjalankan perniagaan berasaskan software. Antara produk yang ditawarkan adalah 1) OfficeCentral - Pengurusan Pejabat bersepadu 2) AssetCentral - Pengurusan Aset Bersepadu 3) TenderAsia dan 4) eTrax - Mengesan aktiviti PC pekerja.

Ok jom kembali pada pengalaman mula2 masuk Syarikat nie.....nervous tu xyah cakap la kan mmg nervous kot...huhuhu....walaupun ada lg kwan2 yg sma dari Universiti....dh smpai dekat ofis, staff
dengan bos kt sini baik sgt.....klu org kedah cakap "boleh msuk geng dan sempoiii"....huhuhu...Puan Nisa sebagai COO dan dia la yg handle bhgian internship nie....pada mulanya igt kot garang tp rpa2nya seorang yg pnyanyang dan suka ketawa orgnya....suka tgk dia ketawa... happy ja.....heeee... ;)

Ok dah abes bahagian staff n boss.....skrg kta msuk bhgian kengkawan yang sama internship jgk.....seramai 7 org semuanya dan datang dari pelbagai Bidang dan Universiti. 3 orang perempuan dan 4 orang lelaki. First2 kenal macam malu2 la sikit kan....tp bila dh 2 3 hari kt sini memang best la diorg nie.....riuh rendah dibuatnya....Kmi 7 org dibahagikan kepada 3 bahgian iaitu 1) bahagian sales 2) Even & Telemarketing 3) Training & Coaching.

Sesi perkenalan dimulakan dengan Pn Nisa iaitu COO Syarikat Authentic Venture Sdn Bhd. Kami diberi penerangan serba sedikit tentang Software yang dijalankan. Pada mulanya agak sukar untuk memahami tapi bila dah lama dan semakin hari semakin mudah dan agak menyerorokkan. Software OfficeCentral ini agak mudah sebenarnya untuk dikendalikan oleh Syarikat2 dalam menguruskan aset mereka supaya lebih senang dan teratur. Untuk keterangan lanjut boleh la melayari laman web yang saya berikan di atas tdi ye…. J

Ok cukup la dulu cerita untuk minggu nie…..minggu depan saya akan cerikakan dengan lebih lajut tentang OfficeCentral…..so, kena la tunggu…..


Thanks taw sebab sudi baca cerita di blog nie…..ok jumpa langi minggu depan…..tata…. J


No comments: